OTS - A Zynga nyilvánosságra hozta a 2021-es év negyedik negyedévében, illetve egészében elért pénzügyi eredményeit (3. rész)
2022. February 15. 16:56
San Francisco, 2022. február 15., kedd (Business Wire/OTS) -
Amit a Zynga Inc.-ről tudni kell…
A Zynga az interaktív szórakoztatási ágazat egyik globális
vezető vállalata, mely küldetésének tekinti az emberek játékok
révén való összekapcsolását szerte a világon. Ez idáig a
felhasználók több mint négymilliárd alkalommal töltötték le
mobileszközeikre a jelentős globális lábnyommal rendelkező, több
mint 175 országban és régióban tevékenykedő Zynga népszerű játék
franchise-okat tartalmazó, sokszínű játékportfóliójába tartozó
játékokat, ideértve a következőket: CSR Racing™, Empires &
Puzzles™, FarmVille™, Golf Rival™, Hair Challenge™, Harry Potter:
Puzzles & Spells™, High Heels!™, Merge Dragons!™, Merge Magic!™,
Toon Blast™, Toy Blast™, Words With Friends™ és Zynga Poker™.
Az egyik vezető mobilhirdetési és monetizációs platform, a
Chartboost felvásárlásának köszönhetően a Zynga ágazatvezető,
következő generációs platformmá vált, amely minden szinten képes a
programmatic hirdetések és a hozamok optimalizálására. A 2007-ben
alapított Zynga székhelye Kaliforniában található, és a cég
irodákat működtet Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában is.
További információkért kérjük, látogasson el honlapunkra
(www.zynga.com) vagy kövesse a Zynga-t a Twitter-en, az
Instagram-on vagy a Facebook-on, illetve kísérje figyelemmel a cég
blogját: Zynga blog.
A működésre vonatkozó legfontosabb mutatók
Tevékenységünk eredményeit a működésre vonatkozó különféle
mérőszámok alapján követjük nyomon, ideértve a következőket:
"mobiljátékok DAU-ja", azaz a mobiljátékainkkal naponta aktívan
játszó felhasználók száma; "mobiljátékok MAU-ja", azaz a
mobiljátékainkkal havonta aktívan játszó felhasználók száma;
"mobiljátékok ABPU-ja", azaz az átlagos napi mobil foglalások a
mobiljátékok DAU-jára vetítve. E mérőszámok mindegyike belső
analitikai rendszereink segítségével kerül mérésre, illetve
megbecslésre. Ezeket a működésre vonatkozó mérőszámokat olyan
belső, vállalati adatok alapján határozzuk meg, amelyeket a
felhasználói aktivitás nyomon követése során rögzítünk. Ugyanakkor
felhasználunk harmadik felek által szolgáltatott adatokat is
(ideértve a platformszolgáltatók által biztosított, harmadik felek
hálózataiba való bejelentkezésekre vonatkozó adatokat) annak
érdekében, hogy segítségükkel meghatározhassuk, hogy a két vagy
több felhasználói fiókból bejelentkezett személy ugyanaz az
személy-e. Úgy gondoljuk, hogy összességében ezek az összegek
ésszerű becslését jelentik felhasználói bázisunk tevékenységének az
adott időszakban, valamint hogy az általunk alkalmazott és időről
időre frissített módszerek megfelelnek a játékosok viselkedésében
érvényesülő tendenciák azonosítására. Mindazonáltal a felhasználói
tevékenységekkel és rendszerekkel kapcsolatos tényezők, valamint a
jogszerű játékosi tevékenység másolására irányuló kísérletek
azonosítását és felderítését célzó lehetőségeink korlátozott volta
miatt ezek a számok némiképp eltérhetnek a tényleges számoktól.
Mobiljáték DAU: A mobiljáték DAU alatt azoknak a személyeknek a
számát értjük, akik egy mobiljátékunkkal egy adott napon játszanak.
Az átlagos mobiljáték DAU egy adott időszak vonatkozásában az adott
időszak egyes napjai mobiljáték DAU-jának átlaga. E mérőszám
esetében egy adott személy, aki két különböző mobiljátékkal játszik
ugyanazon a napon, két külön mobiljáték DAU-ként kerül figyelembe
vételre. Annak érdekében, hogy lehetőleg ne kétszer vegyünk
figyelembe adatokat, felhasználunk harmadik felek által
szolgáltatott információkat is, melyek segítenek nekünk azonosítani
az egyazon játékot játszó egyéneket. Ugyanakkor azonban nem
rendelkezünk harmadik felek által szolgáltatott olyan hálózati
bejelentkezési adatokkal, melyek alapján hiper-casual
mobiljátékaink (melyek közé tartoznak a Rollic-tól 2020 októberében
megvásárolt játékok), mobil üzenetküldő alkalmazáson belül játszott
játékaink (a 2021 harmadik negyedéve előtti időszakban), a Puzzle
Combat és a Merge Magic! elnevezésű játékok, a Gram Games-től 2018
májusában megvásárolt játékok, a Small Giant-től 2019 januárjában,
a Peak-től 2020 júliusában, valamint a StarLark-tól 2021
októberében megvásárolt játékok esetében meg tudnánk határozni,
hogy ki játszott ezekkel több felhasználói fiókon keresztül, ezért
az esetleg kétszer figyelembe vett adatok miatt előfordulhat, hogy
a tényleges mobiljáték DAU érték alacsonyabb a beszámolóban
szereplőnél. A mobiljáték DAU mérőszámot a közönségünk
elkötelezése, bevonása (ún. "engagement") terén elért eredményeink
mérésére használjuk. (folyt.)