A fejlődési lehetőségek határtalanok az e-sportban
2019. September 23. 16:29Palkovics László szerint az e-sport a legdinamikusabban fejlődő sportággá nőtte ki magát, az 5G-s hálózatok megjelenésével pedig a lehetőségek határtalanok a további előrelépésre.
Az innovációs és technológiai miniszter ezt a Hungexpón megrendezett második V4 Future Sports Festival pénzdíjas e-sport bajnokság 300 ezer eurós összdíjazású játéka, a Counter Strike: Global Offensive (CS:GO) döntője előtt mondta el. Palkovics a beszédében emlékeztetett arra, hogy az első e-sport versenyt 1972-ben szervezték meg a Stanford Egyetemen, a versenyszerű videojátékok világa, az e-sport népszerűsége ma már megkérdőjelezhetetlen, hiszen 2019-ben világviszonylatban 427 millióan követik az eseményeket, Magyarországon pedig 425 ezren foglalkoznak versenyszerűen videojátékokkal. Palkovics László kiemelte, hogy korunk forradalma a digitalizáció, amely mindent felforgat és átalakít, így ma még kiforratlan technológiák válnak szélesebb körben elterjedtté: az 5G, az IoT, a Big Data és a mesterséges intelligencia alapjaiban formál át teljes ágazatokat az ipartól kezdve a mezőgazdaságon át a közlekedésig.